Home » » Berkahwin dah 12 tahun anak 2 orang..sepanjang kahwin isteri saya x penah buat kerja rumah

Berkahwin dah 12 tahun anak 2 orang..sepanjang kahwin isteri saya x penah buat kerja rumah

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Mohon semua yang Arif lagi bijaksana mengenai agama beri jawapan kepada saya. (Suami)

Berkahwin dah 12 tahun anak 2 orang..sepanjang kahwin isteri saya x penah buat kerja rumah masak ,sidai baju dan urus anak2 dari baby lagi..kami masing2 kerja ..saya tempat kerja dari rumah hampir 1jam.
Dia 5 minit dari rumah .


walaupun balik awal dia tetap x buat semua kerja dan tunggu saya untuk lakukan semua kerja2 tu..

OK BILA SAYA NGADU PENAT DIA AKAN CAKAP.

1. semua kerja2 tu adalah tanggungjawab suami dan adalah KEWAJIPAN suami..dia bantu sahaja.(sunnah nabi awak kena buat).
Saya puji dia memang sangat alim tapi jangan buat saya macam ni..


2. Isteri saya akan cakap BERDOSA kalau saya abaikan sebab benda tu wajib atas suami. Saya pun manusia biasa ade jugak penat..kalau sampai umah dah lewat kena masak untuk anak2 dan dia lagi..klu x masak anak2 nanti lapar😭😭..

Jadi saya nak tanya..apa hak saya sebagai ketua rumahtangga..saya xboleh buat ape2 langsung..saya ni dayus ke ikotkan saje ???
Mohon ye sape yg arif.

>

https://www.facebook.com/Dmanx316/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/234504820360297/?type=3&theater


Thanks for reading & sharing sila share artikel ini dengan klik button share di bawah suara marhean

Previous
« Prev Post

Popular Posts