Home » » ”Aku ingin mataku dapat melihat kembali ” padah Remaja Jadi Buta Sambut Hari Lahir Baling Tepung & Telur

”Aku ingin mataku dapat melihat kembali ” padah Remaja Jadi Buta Sambut Hari Lahir Baling Tepung & Telur




Remaja Jadi Buta Sambut Hari Lahir Baling Tepung & Telur|”Aku ingin mataku dapat melihat kembali ” itulah ungkap Remaja 18 tahun M.yusuf yang buta akibat terkena infeksi akibat lemparan telur busuk oleh rakannya sendiri ketika merayakan hari jadinya.

Hal itu di ungkap oleh kakak mangsa sendiri menerusi laman media sosial facebok seperti mana yang di laporkan oleh Tribun Medan semalam.

Menerusi sumber tersebut kejadian berkenan berlaku pada bulan lalu,ketika mangsa merayakan hari jadinya salah seorang rakannya melemparkan telur busuk dan mata terkena percikan telur tersebut.

Hanya selang beberapa hari Yusuf mengalami sakit mata,dan dibawa berjumpa pakar mata oleh kakaknya.setelah di periksa terdapat selaput putih yang menyelimuti matanya.

Tiada yang lebih sedih bagi remaja berkenan apabila doktor mengesahkan bahwa mata kirinya telah buta.

Sebagai seorang kakak yang bertanggung jawab ke atas adiknya selepas ketiadaan kedua orang tuanya begitu terpukul dengan nasib yang menimpa adik kesayangannya itu.

Kedua adik beradik berkenan di asuh oleh nenek mereka sejak kecil,kini satu mata adiknya sudah tidak dapat melihat lagi.

Pada status berkenan kakk Yusuf turut memuat naik sekeping gambar yusuf yang tertunduk kebawah sungguh pun tak ada keceriaan di wajahnya.

“Kakak aku ingin mataku dapat melihat kembali” hanya itu kata yusuf kepada kakaknya,sedih bercampur pilu begitu jelas terlihat ketika yusuf mengungkapkan kata kata itu.

Sebagai seorang kakak,saya hanya bisa berdoa serta memberikan semangat,semoga setelah ini tidak ada lagi kejadian-kejadian bodoh yang dapat merugikan seseorang seperti adik saya.

Hanya kerana suka suka,tanpa sedar kita telah merusakkan masa depan orang lain,tulisnya.



http://eberita.org/48770-2/

>

https://www.facebook.com/Dmanx316/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/234504820360297/?type=3&theater


Thanks for reading & sharing sila share artikel ini dengan klik button share di bawah suara marhean

Previous
« Prev Post

Popular Posts